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Festival LLUM BCN

In a hyperconnected, global and extremely digital world, the language of images prevails in cities. From photos that we receive on the mobile, to buses labeled, to giant buildings with LCD screens; A system of stimulus exposure has been created that does not discriminate against wills. Every step that a pedestrian does (by streets or establishments) is measured by market studies; If they are children’s passes, they are adult passes and even when they do not walk and one stays. What is our tolerance for the bombardment of slogans, colors and shapes, of identity music? Let’s look at cities like Tokyo, Times Square in New York or the Picadilly Circus in London and take it as a futuristic fair attraction, but it’s not that: it is the present and nothing more than a shameless display of a a model that, to a greater or lesser degree, is repeated everywhere. Can we imagine how the cities of the future will be related to publicity? Perhaps the vision we can shape will be too pure and critical, forcing us to say that in a few decades we have gone from fixing our eyes to the ground and the sky, to keep them continuously observing actively and passively synthetic tissues. The hypnosis process is always unconscious.

En un mundo hiperconectado, global y extremadamente digital, el lenguaje de las imágenes prevalece en las ciudades. Desde fotos que recibimos en el móvil, hasta autobuses etiquetados, hasta edificios gigantescos con pantallas LCD; Se ha creado un sistema de exposición al estímulo que no discrimina contra las voluntades. Cada paso que hace un peatón (por calles o establecimientos) se mide mediante estudios de mercado; Si son pases de niños, son pases de adulto e incluso cuando no caminan y uno se queda. ¿Cuál es nuestra tolerancia para el bombardeo de eslóganes, colores y formas, de la música de identidad? Veamos ciudades como Tokio, Times Square en Nueva York o Picadilly Circus en Londres y tómalo como una atracción justa futurista, pero no es eso: es el presente y nada más que una exhibición desvergonzada de un modelo que, para un mayor o menor grado, se repite en todas partes. ¿Podemos imaginarnos cómo las ciudades del futuro estarán relacionadas con la publicidad? Tal vez la visión que podemos configurar será muy pura y crítica, obligándonos a decir que en unas pocas décadas hemos pasado de fijar nuestros ojos en el suelo y el cielo, para mantenerlos observando de forma activa y pasivamente los tejidos sintéticos. El proceso de hipnosis siempre está inconsciente.

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  • Client: Ajuntament de Barcelona
  • Date: 6 febrero 2016
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